|
|
Avantajlar

GÜÇLÜ & PRATİK
1- Burçlu
Kaplinler çekiç, çektirme vb. takım kullanmadan sadece ailen
anahtarla presde geçme sıkılığında monte edilip, yine ailen
anahtarla sökülebildiği için;
A) Montaj ve demontajı kolaydır.
b) Miller yıpranmaz ve aşınmaz.
c) Kama kanalları, kama yıpranmaz ve aşınmaz.
d) Kaplin yıpranmaz ve aşınmaz.
2- Motoru milden ayırmadan yukarıdaki resimde görüldüğü gibi
sadece ailen anahtarla H tip kaplin gövdesinden ayrılır ve
eski lastik çıkarılarak yeni lastik takılır (yeni lastik
takılmadan önce makasla kesilebilir.) yine ailen anahtarla
monte edilir. Dolayısıyla aşınan lastik çabuk değiştirilir.
3- Kaplin kapandığında kapatarak toz ve pislikten korur.
üst faturası lastiği ve mili
4- Kaplinler GG25 dökümden imal edilmiştir. Fosfat
kaplanmıştır. KapIindeki üst fatura tırnaklara mukavemet
kazandırmıştır. Bu nedenle bu kaplinlerin mukavemeti çok
yüksektir. Bunu motor gücü ve devir sayısına göre kaplin
seçiminde görebilirsiniz.
5- KapI inlerde ülkemizde yaygın olarak bulunabilen 9 mm den
90 mm ye kadar her çapta mile uygun standart burçlar
kullanıldığından bu burçları temin etmek kolaydır.
6- Kaplinlerin fiyatı emsallerinden çok daha
ucuzdur.
________________________________________________
Kullanımında
Dikkat Edilecek Hususlar
 |
|
|
A) Milin kama kanalının DİN 6885 standardında açılıp
açılmadığını katalogdan kontrol ediniz. (Syf...9)
B) Burçlu KAPLIN kullanırken kaplinin arka tarafına yani
kapalı olan (Ailen anahtar girmeyecek kadar) tarafa F Tip
KAPLİN, açık olan tarafına H Tip KAPLİN kullanınız.
C) Burç mile takılmadan burcun vidalarını sıkıştırmayınız.
D) Burç ve milin temizlenmiş olmasına dikkat ediniz.
E) Çekiç ve balyoz kesinlikle kullanmayınız. Çok zorda
kalırsanız küçük tahta takoz kullanınız.
F) Kaplini monte ederken, burcu mile taktıktan sonra sadece
sıkıştırma deliklerine vidaları takınız. (Sökme deliğine
vida takmayınız.) Ve ailen anahtar kullanarak normal
kuvvetle sıkıştırınız. Manivela, boru vb. ek kuvvet
uygulamayınız.
G) Kaplini sökerken sıkıştırma deliklerindeki vidaları
tamamen çıkarınız. Çıkardığınız vidaları sökme deliklerine
takınız ve ailen anahtarla sıkıştırınız. Mil ve kasnağın
ayrıldığını göreceksiniz. |



Motor Gücü ve Devir
Sayısına Göre Kaplin Seçimi
 |
|